بیمارستان امام سجاد (ع)

روال پذیرش و ترخیص

پذیرش بستری و مقررات

راهنمای نحوه پذیرش بیماران بستری

  • ارائه دستور بستری از طرف پزشک معالج به و احد پذیرش
  • ارائه کارت ملی، شناسنامه، دفترچه بیمه و معرفی نامه بیمه تکمیلی
  • مراجعه بیمار یا همراه بیمار با در دست داشتن دستور بستری و برگ تأیید مالی به واحد ترخیص جهت تأییدیه مالی
  • مراجعه بیمار به بخش پس از انجام هماهنگی های لازم با بخش های مربوطه (این امر توسط متصدیان پذیرش انجام می پذیرد)
  • صدور کارت همراه (در صورت دلخواه) با هماهنگی بخش مربوطه

مدارک لازم جهت بستری بیمار

  • ارائه دستور بستری از طرف پزشک معالج به واحد پذیرش
  • ارائه کارت ملی، شناسنامه یا دفترچه بیمه
  • در پذیرش بانوان جهت جراحی های زنان و زایمان حضور همسر به همراه شناسنامه
  • در پذیرش کودکان حضور قیم قانونی به همراه شناسنامه
  • ارائه معرفی نامه بیمه تکمیلی ترجیحا در زمان پذیرش و یا نهایتا تا 12 ساعت پس از زمان بستری بیمار
  • در موارد اورژانس در صورت عدم  ارائه کارت شناسایی معتبر به هنگام پذیرش مربوط به بیمار ،تحویل آن حداکثر تا 12ساعت پس از بستری

اطلاعات ضروری پذیرش بیمار

·         پس از تخصیص تخت و فرآیند پذیرش و تایید مالی ، بیمار به همراه بیماربر به بخش مربوطه منتقل می گردد.

·         ضروری می باشد اطلاعات مندرج در برگه پذیرش و دستبند شناسایی بیمار توسط بیمار یا همراه وی به منظور تایید صحت اطلاعات مندرج کنترل شود.

·         پذیرش بیمار به صورت شبانه روزی  واقع درمحوطه بیمارستان جنب داروخانه می باشد.

·         حضور همراه بر بالین بیمار در صورت تایید پزشک معالج  ،بخش و صدور کارت همراه امکان پذیر  می باشد.

·         میزان مبالغی که پس از پذیرش از بیمار اخذ می گردد فقط پیش پرداخت است و میزان کامل هزینه ها که شامل(حق الزحمه پزشکان و هزینه بیمارستان) توسط واحد ترخیص اعلام  می گردد.

·         ورود افراد کمتر از 12 سال  به بخش بستری در ساعات ملاقات ممنوع است.

 

نحوه ترخیص و مدارک لازم

مراحل ترخیص بیمار

ترخیص فرایندی است که بیمار نیاز به اقامت در یک مرکز درمانی نداشته و پس از بهبودی کامل و نسبی با نظر پزشک معالج از بیمارستان ترخیص می گردد و در پایان خلاصه ای از پرونده که شامل اقدامات درمانی بیمار بوده به هنگام خروج بیمار از مرکز درمانی به وی تحویل می گردد.

ترخیص بیمار دو نوع است: الف) ترخیص با دستور پزشک ب) ترخیص با رضایت شخصی

ترخیص با دستور پزشک

۱- صدور دستور پزشک جهت ترخیص بیمار

۲- تکمیل کلیه اوراق پرونده با مهر و امضاء پزشک معالج

۳- کنترل اوراق پرونده از نظر تعداد خدمات ارائه به بیمار و کنترل مهر و امضاء در اوراق پاراکلینیکی (اسکن، رادیولوژی، ازمایشگاه، دارو و لوازم)

۴- کنترل کامل مشخصات بیمار از روی دفترچه بیمار (اعتبار دفترچه بیمه)

۵- هماهنگی با کارشناسان بیمه جهت (رویت بموقع پرونده ها برای ترخیص بیمار)

۶- پیگیری نواقصات بیمه

۷- تحویل پرونده به واحد ترخیص جهت ترخیص بیمار از بخش بستری

۸- کنترل بررسی تمام خدمات به بیمار توسط کارکنان واحد ترخیص در صورت ناقص بودن پرونده برای رفع نقص به بخش مربوطه ارجاع گردد.

۹- اخذ مدارک بیمه و مدارک بیماران تصادفی از بیمار و یا همراهان بیمار

۱۰- صدور صورتحساب بر اساس تعرفه های مصوب

۱۱- راهنمایی بیمار جهت پرداخت به صندوق (در صورت داشتن مشکل مالی بیمار به مددکاری راهنمایی می گردد)

۱۲- صدور برگ خروج توسط صندوق

۱۳- دریافت برگ خروج توسط بخش مربوطه و تحویل خلاصه پرونده و سایر مدارک مورد نیاز و توصیه های پس از ترخیص و خروج بیمار از مرکز